tisdag 21 januari 2014

Hkk! kött

Jag gjorde hamburgare med pommes och bröd. Jag började med att blanda ihop köttfärsens recept. Vilket var att blanda ströbröd med vatten sen la jag i köttfärs, lök och ströbrödsblandningen och två matskedar ägg. Sen gjorde jag det till två hamburgare. Sen så diskade jag allt som jag och Mikaela hade använt. Vi gjorde inga ändringar i receptet. Det som är viktigt att tänka på är att man ska tvätta händerna noga när man håller på med köttfärsen och ta av sig alla sina smycken om man använder det. Ett råd är att börja med brödet så det hinner att bli klart ordentligt. Jag jobbade med Mikaela, vi var i kök nr 2. Det vi gjorde efter var att torka det stora bordet. Det blev typ som jag tänkte, vi misslyckades lite med brödet men annars gick det bra. Det som kom som en överraskning var väll att pommesen blev bättre än jag trott :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar