onsdag 27 november 2013

Bildanalys!

Skriet! 

Bilden föreställer en kille som inte har något hår och ser väldigt rädd/förvånad ut. 
Jag tror han står på någon slags brygga eller liknande. När jag kollar på bilden så känner jag oro. Bilden har ganska mörka färger. Konstnären som är Edvard Munch har gjort fyra olika versoner av tavlan en var tampera på pannå en annan var i olja och pastell och sen gjorde han två stycken i pastell också. 
Det jag tänker på när jag ser bilen är att han står där på en bro och helt plötsligt så får han syn på en haj och då blir han såklart jätteförvånad och rädd. 
Jag hittade bilden i bildsalen på ett skåp. Jag tror Edvard målade bilden till personer som gillar konst med olika slags former och ganska mörka bilder. När han målade bilden så tror jag inte att han hade någon tanke utan han bara målade. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar